sunnuntai 25. maaliskuuta 2012

Kevätkukkia


Helmihyasintteja olen ostanut joka kevät, mutta tänä keväänä kävi niin, että kukat kuivuivat ennenkuin ehtivät kunnolla aukeamaankaan. Outoa, ihan samalla tavalla niitä kastelin kuin muinakin vuosina. Olisikohan ollut vain huono erä.

 

Siispä päätin kokeilla myös narisseja, ja nämä ovat kestäneet jo vaikka kuinka kauan! Ostohetkellä olivat täysin vihreitä, on ollut kiva seurata kuinka nuput kasvoivat ja aukenivat pikkuhiljaa.
Kastelin näitä melko varovaisesti ja yöksi olen kantanut ne parvekkkeelle.

  
Perunanarsissit istutin emalikannuun.


Mies  on ollut kuumeessa keskiviikosta saakka ja tauti on ollut tosi sitkeä. Onneksi nyt voi jo paremmin.

4 kommenttia:

  1. ihania nuo narsissit, yleensäkin kevään kukkaset. Minä itse olen vain niin peukalo keskellä kämmentä kaikessa mikä vähänkin liittyy kukkasiin ja multaan, että harvemmin tulee mitään kukkia edes ostettua..

    Onko tuo muuten Partyliten kynttiläjalka tuossa alimmassa kuvassa..muistelin että niillä oli tuollainen myynnissä vuosi pari sitten.

    VastaaPoista
  2. Suosittelen rohkeasti kokeilemaan erilaisia kukkia, itse olen oppinut kantapään kautta. Olen jos jonkinlaista kiinanruusua ja jukkapalmua hoitanut hengiltä, mutta nykyään pysyvät pääsääntöisesti hengissä.
    Ei ole Partylitea tuo kynttilänjalka, ostin sen ihan vähän aikaa sitten paikallisesta sisustusliikkeestä, Sisustus Rosaliesta. En itseasiassa edes tiedä mitä merkkiä se on, ehkä Bloomingvillen?

    VastaaPoista
  3. Kiitos kun olit kirjautunut lukijakseni!:) Sitä kautta löysin tänne blogiisi. Ihana blogi!
    Mukavaa viikon jatkoa!

    VastaaPoista
  4. En mäkään osaa hoitaa kukkia. Mä onnistun hoitaan kaikki sisäkukat hengiltä. Ihan kaikki. Ulkokukat pärjäävät paremmin.

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa :)